BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg Tänkte testa OM iexplore används, isf används endast standardmallen, om inte så används även en till mall, så att man i mozilla kan ändra mallar som man vill.. går detta?
jag testade med:
<!--
function version(){
if ((window.navigator.appName.indexOf("Microsoft")==0)){
/* softa */
}
else{
document.write (" <link rel='stylesheet' type='text/css' href='style_stortext.css' title='Stor text' />");
}
}
//-->
för att skriva till den extra stilen, men det funkade inte..
Laddar jag båda mallarna i firefox funkar det som det skall, att mall 1 används, och att mall 2 läggs på is så länge, men i iexplore tas ju sista mallen i bruk oavsett om den bör tolkas som alternativ eller ej..
lösning hur?
Mvh JonLai
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Du behöver inget javascript i det här fallet.
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='style_vanligtext.css' title='Vanlig text' />
<link rel='alternate stylesheet' type='text/css' href='style_stortext.css' title='Stor text' />
Den stilmallen med ordet 'alternate' i rel-attributet kommer ej läsas in i första hand.
Vill man som användare av FireFox välja stilmallen Stor text, gör man det i menyn Visa->Sidstil.
BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg i internet explorer kommer båda mallarna ändå användas... iexplore har inte stöd för alternativa mallar och visar då alla mallar som finns i koden.. och såklart med senaste mallen som högsta prioritet.. det går inte att använda bara 1 av mallarna i explore :S
Jag vill alltså endast använda den sistnämnda mallen då webläsaren EJ är internet explorer..
BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg Fick svar av Silfver, med lösningen:
<!--[if IE]><link rel='stylesheet' type='text/css' href='style_stortext.css' title='Stor text' /><![endif]-->
Tack så mkt :p