webForumDet fria alternativet

Meny + frames

4 svar · 319 visningar · startad av elisa

elisaMedlem sedan apr. 200432 inlägg

Hej,

För ett tag sedan sedan skrev jag ett inlägg angående en horisontell meny som går att använda med frames. Och fick ett bra tips på en sådan meny, klicka här för att se exempel.

Nu när jag nu ska modifiera filerna så att de går att länka till specifika under-sidor (dvs länka till andra sidor än vad som finns i exempel) får jag inte menyn att fungera. D.v.s. alternativen i submenyn syns inte efter "första klicket".
Se kod enligt bifogad fil. (Klicka på "Medlem" och sedan "Info").

Tacksam för svar på detta problem eller tips på en annan horisontell meny.

Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg

Hejsan!

Du måste länka in .js-filerna i varje fil som visas i "main". Så, kopiera frames_body_arr.js till mappen "info" och länka in den i info.asp enligt nedan:

<script>
	/*
	 Milonic DHTML Website Navigation Menu - Version 3.4
	 Written by Andy Woolley - Copyright 2002 (c) Milonic Solutions Limited. All Rights Reserved.
	 Please visit http://www.milonic.com/menu for more information.

The Free use of this menu is only available to Non-Profit, Educational & Personal web sites.
	 Commercial and Corporate licenses  are available for use on all other web sites & Intranets.
	 All Copyright notices MUST remain in place at ALL times and, please keep us informed of your 
	 intentions to use the menu and send us your URL.
	*/
	</script>
	<script language=JavaScript src="frames_body_array.js" type=text/javascript></script>
	<script language=JavaScript src="../mmenu.js" type=text/javascript></script>

I info/frames_body_arr.js måste du sedan ändra sökvägen till de filer som visas i "main". Jag bifogar ett exempel.

Måste man alltså lägga in en "frames_body_arr.js" för varje under-mapp som man skapar?

Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg

Ja, eftersom förutsättningarna ändras vad gäller t.ex. menyalternativens länkar när hierarkier byggs.

Ok, då vet jag. Det var lite synd eftersom jag har en ganska komplicerad struktur med många menyalternativ och då är det lätt att det blir galet någonstans.
Tack för hjälpen.

Genererad på 392 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb