henkzMedlem sedan apr. 2002183 inlägg Jag använder mig av koden nedan för att kunna välja rätt film i admingränssnittet. Adminscriptet ligger på en server och listan på valen(filerna) på en annan server. Tanken är att koppla ihop dem.
<a href="#" onclick="MyWindow=window.open('http://www.domain2.se/infoga_fil.asp' ,'bildval' , 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=500,height=300');return false;">Välj film</a>
När jag trycker på vald fil, ska filnamnet automatiskt hamna i formuläret på server1, koden här ser ut:
<a href="#" onClick="window.opener.document.forms['info'].elements['film'].value="<%=objFile.Name%>";window.close();return false;"><%=objFile.Name%></a>
Kör jag scripten på samma server fungerar det att få med filnamnet, men inte mot en annan server.
Är detta tekniskt möjligt?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Av säkerhetsskäl kan du inte manipulera formulär du inte själv "äger".
Jag hade nog låtit länken öppna en sida i en dold frame på "rätt" server, och därifrån manipulera formuläret.
mvh
henkzMedlem sedan apr. 2002183 inlägg Tack för svaret, misstänkte det var så.
Hur menar du att jag kan lösa det genom dold frame?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det vet jag inte riktigt, för jag förstår inte riktigt hur ditt system ser ut.
Men lägg en frame som är 0 px stor. Länka från admingränssnittet till en fil på servern med filmerna, skicka informationen med querystrings. Hämta där upp och gör med javascript det du försökte med i ditt första inlägg.
henkzMedlem sedan apr. 2002183 inlägg jaja ok!
Tänkte att du hade en smidig lösning med javascript :)
Då fixar jag till det med querystring.
Tack för hjälpen!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
henkz skrev:
jaja ok!
Tänkte att du hade en smidig lösning med javascript :)
Jo, så klart. Men eftersom du inte med javascript får prata mellan olika servrar (el. olika domäner) som du vill, så måste du gå omvägen att ladda en sida någonstans. Den smidiga javascriptlösningen använder du i den dolda framen.
Edit: Får man fråga varför du inte har allt på samma server?
mvh