Jag har en hemsida där jag innan man tar bort något vill att man skall tvingas att trycka på "Ja" eller "Nej" i ett popuppfönster...
Varför popuppfönster? Jo för att om man använder confirm() så får man alternativen "Ok" Eller "Cancel" och för att få en mer användarvänlig hemsida så vill jag ha alternativen "Ja" eller "Nej"... Kanske även "Avbryt" ibland.
Jag har både Googlat och sökt här i forumet men antingen så är inte min sökteknik inte tillräckligt vass eller så finns det inte särskilt många som har gjort ett sådant här script och skrivit om det på webben. Men det måste väl finnas någon?
Vad jag kommit fram till så borde det vara något sånt här:
- Öppna ett popuppfönster där det finns två bilder som på något sätt skickar tillbaka sant eller falskt.
- Man skall inte kunna klicka utanför fönstret (är väl onBlur/onFocus eller något).
- Något mer?
Största problemet är hur jag skickar Sant eller Falskt fram och tillbaka mellan dialoogrutan och mitt orginaldockuent.
Dialogrutan skall triggas när man trycker på en länk typ "delete.asp?id=5".
Finns det något färdigt script eller kan någon hjälpa mig på vägen? Borde väl finnas fler som kan ha nytta av ett sådant här script? :)
Tack på förhand!