1. Hur gör man för att få en alert popup att komma upp om man kryssar i 2 olika checkboxar samtidigt?
2. Kan man på nåt sätt göra en del av texten i fet skrift i en popup?
6 svar · 258 visningar · startad av Meng
1. Hur gör man för att få en alert popup att komma upp om man kryssar i 2 olika checkboxar samtidigt?
2. Kan man på nåt sätt göra en del av texten i fet skrift i en popup?
if (document.getElementById('checkbox1').checked && document.getElementById('checkbox1').checked) { alert('foo!'); }
Körs lämpligen onchange på checkboxarna.
2) Nej.
Vad gör jag fel?
Step guide <input type="checkbox" name="step" id="step" value="True" align="abscenter" style="color: #474747;" onChange="if (document.getElementById(data).checked && document.getElementById(step).checked) { alert('foo!'); }" checked>
Databas info <input type="checkbox" name="data" id="data" value="True" align="abscenter" onChange="if (document.getElementById(data).checked && document.getElementById(step).checked) { alert('foo!'); }" style="color: #474747;" >
<input type="Submit" onclick="document.getElementById('print').submit();" value="Print varer" style="width:137px;height:21px;font-size:10px;color: #474747;">
Äsh!!! hade ju glömt fnuttarna som vanligt!!! gah
Meng skrev:
Äsh!!! hade ju glömt fnuttarna som vanligt!!! gah
Jag såg att jag hade missat ett par i mitt inlägg också. (Jäkla trådlösa tangentbord!)
Korrigerat nu, dock.
mvh
Jag trodde eftersom du bara skrev en så vad det precis som i ASP att de inte blev läst så jag tog bort dem. :)
Använder onClick istället för annars körs först kollen nästa gång de är aktivitet på sidan istället för precis när man kryssar i båda rutorna.
Är de dumt?
Har märkt att mitt ¤%#"¤% tangentbord glappar lite på ¨ knappen. Nog bara för de är dansk skit och jag använder den varjegång jag ska skriva ö ä :birp
Det borde duga alldeles utmärkt att trigga på onclick istället. :)