webForumDet fria alternativet

ett mysterium i FF...en funktion dödar den andra

JavaScript

2 svar · 231 visningar · startad av Blixtsystems

Medlem sedan maj 2005704 inlägg
Frågan#1

Jag har ett litet predikament som jag gärna skulle vilja lösa, men hur jag än försöker så får jag det inte att fungera.
Så för en gångs skull börjar jag ge upp med att försöka och tänkte att det kunde vara en idé att kolla om det finns några hjältar här som kan ha en lösning.

Det är som så att jag har satt ihop ett system för att kunna djuplänka och bokmärka i en flash sida samt få back och forward knappar att fungera.

Det fungerar nu bra i IE då jag använder mig av VBscript för att sätta location.href, men FF vägrar att köra den funktion som jag behöver för back och forward funtionalitet om jag även kallar min flashPutHref funktion.

Så här ser mitt javascript ut nu:

function flashPutHref(href) { location.href = href; }
function flashPutTitle(title) { document.title = title; }
// Funktion som kallas från javascript i en iFrame
function setPage (newPage) {
	if (window.document.swf) {
		// Skicka varibel med sidnamn till flash
		window.document.swf.SetVariable("pageName",newPage);
	}
}

Så...setPage funkar och flashPutHref funkar som de ska var och en försig.
Men om jag kör setPage funktionen i FF slutar flashPutHref att uppdatera address fältet.

Hur kan det komma sig?
Alla spekulationer mycket uppskattade.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Hur ser VBScript-koden ut?

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

VB koden körs bara om man använder IE, så den ska inte ha med saken att göra, och jag har strippat ner koden då jag testar så jag är 100% att VB koden inte har med problemet att göra.
Men så här ser den ut:

Sub swf_FSCommand(ByVal command, ByVal args)
select case command
case "putHREF" location.href = args
case "putTitle" document.title = args
end select
end sub

Jag har hållt på och mixtrat med alla möjliga varianter för att se till att funktionerna kallas i olika ording, göra om all flash kod till javascript, använda window.location.hash istället för location.href etc etc...fortfarande samma resultat.
Det verkar helt enkelt inte vara möjligt att både uppdatera location.href och skicka en variabel till flash även om båda går bra var och en försig.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)