webForumDet fria alternativet

kan inte öppna fönstret

4 svar · 300 visningar · startad av WebbisNet

WebbisNetMedlem sedan feb. 20032 027 inlägg

vad är fel i den sista variabeln, fönstret öppnas inte

window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username ,"placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg

Borde väl vara:

window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username + ","placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");

Öppnar inte, får iaf med alla variabler

function placeComment(bildID,agare,username)
{ 
window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username + ","placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
}

längre ner i koden

<a class="presentation" href="JavaScript:placeComment(<%=bildRS("bildID")%>,<%=bildRS("agare")%>,<%=bildRS("username")%>);"> 
				  ¤ Kommentera bild ¤</a>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag vill nog påstå att jag tycker att funktionen såg rättare ut från början.

Men, när du skickar strängar måste du ju omge dem med lämpliga tecken, exempelvis apostrofer.

placeComment(<%=bildRS("bildID")%>,<%=bildRS("agare")%>, '<%=bildRS("username")%>');">

Om ägare är annat än nummer så får du slänga fram lite apostrofer runt det värdet också.

apostrofen + min första sats hjälpte....så från början var det bara apostrofen....glömmer sånt jämt :)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)