vad är fel i den sista variabeln, fönstret öppnas inte
window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username ,"placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Borde väl vara:
window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username + ","placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
Öppnar inte, får iaf med alla variabler
function placeComment(bildID,agare,username)
{
window.open("/Gallery/placeComment.asp?ID="+ bildID + "&Agare=" + agare + "&username=" + username + ","placeComment","left=100, top=100, height=180, width=300, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
}
längre ner i koden
<a class="presentation" href="JavaScript:placeComment(<%=bildRS("bildID")%>,<%=bildRS("agare")%>,<%=bildRS("username")%>);">
¤ Kommentera bild ¤</a>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag vill nog påstå att jag tycker att funktionen såg rättare ut från början.
Men, när du skickar strängar måste du ju omge dem med lämpliga tecken, exempelvis apostrofer.
placeComment(<%=bildRS("bildID")%>,<%=bildRS("agare")%>, '<%=bildRS("username")%>');">
Om ägare är annat än nummer så får du slänga fram lite apostrofer runt det värdet också.
apostrofen + min första sats hjälpte....så från början var det bara apostrofen....glömmer sånt jämt :)