webForumDet fria alternativet

Avancerad timer?

1 svar · 383 visningar · startad av Donatello

DonatelloMedlem sedan jan. 2005108 inlägg

Hej.

Nu gör jag något som jag själv tycker illa om. Skriver å ber någon annan göra grovgörat.
Men jag har försökt. Läst på en hel del om javascript, men får ändå inte till det. Kanske är det inte genomförbart, vad vet jag? Det enda jag är riktigt hajj på är ASP... =/

Detta är jag i behov av:
En timer som tickar nedåt mm:ss från 30 minuter, eller (om nån känner för att göra sig besväret) som tickar ner i mm mellan 29 och 1 minut och därefter ss.
Timern kommer vara lagd i en topframe. När timern nått noll vill jag att hela framesetet ska redirectas till "logout.asp".
Timern ska resetas (börja om från 30 min) om innehållet i framen main ändras eller om man trycker på en knapp liggandes i topframen (en "jag behöver mer tid" grej in princip).
Ni som är medlemmar i vilda webben (http://www.vildawebben.com/) förstår nog för övrigt ganska precis vad jag är ute efter. :)

Hoppas på att någon sitter uttråkad och kan tänka sig att ge mig en gnutta tid, annars står jag handfallen.

Sidan ska användas av en större ideell djurskyddsförening, så det kanske kan vara en extra morot att göra nåt för den goda sakens skull. :)

Tillägg: Att göra ett tillägg på varje sida som visas i mainframen är visserligen möjligt, men inte önskvärt. Blir knökigt... Men jag är tacksam för all hjälp jag kan få. :)

GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg

Ifall du inte vill lägga in något på varje sida som startar om räknaren, så får du definiera vad i main som ska ändras för att räknaren ska startas om.

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)