Ursäkta knasig rubrik, men jag kom helt enkelt inte på någon vettigare sammanfattning... Jag har två funderingar angående hur jag skulle vilja att min form fungerade. Tyvärr har jag ingen aning om huruvida det går att göra så eller ej.
Jag har en form som är full med selectboxar. Dessa selectboxar hör delvis ihop. (De som hör ihop innehåller samma alternativ. *) Jag skulle vilja ha en reset-funktion som gör reset på alla boxar inom gruppen men låter bli resten. Går det och hur i så fall?
Finns det något sätt att låta Javascript kolla att man ej väljer samma värde i någon av boxarna inom gruppen? Hur i så fall?
Några idéer? :q
----
*
Förklaring till vad jag gör: Jag har en logisk gåta av typ: Anna, Bo och Carina bor längs en gata. Flickorna bor inte grannar och Anna bor i hus 3. Hus 1 är vitt. Det blå huset ligger i mitten. Det gröna huset är inte Bos.
I min form har jag sedan 3 upplagor av en selectbox med Hus1, Hus2, Hus 3 i och tre upplagor av en selectbox med färgerna i. Meningen är att man väljer (rätt) hus och (rätt) färg till var och en.
Jag vill alltså kunna göra reset på husnummernas tre selectboxar för sig, och färgernas tre selectboxar för sig. Samt, helst, även kolla att inte två personer fått samma husnummer och/eller färg.
Red: Förtydligande