OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tjingeling.
Antar att min lösning är Javascript eller DHTML så jag postar den här.
Jag söker en funktion. När jag drar över en bildlänk så ska det komma upp en test ovanför, till höger om länken. Flyttande som följer muspekaren. Ungefär som alt="" fast att den ska visas direkt. Gärna en lösning där jag har möjlighet att lägga en bakgrundsbild bakom texten.
Vet inte hur jag ska förklara mer ingående. Fråga gärna om ni inte förstår.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tackar, du förstod exakt vad det var jag var ute efter :)
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Samma effekt men med enklare kod kanske!
<HTML>
<HEAD>
<style type = text/css>
BODY {BACKGROUND-COLOR:BLUE}
A:LINK {
color: #CC0033;
text-decoration : none;
}
A:HOVER {
color: #FFCC66;
text-decoration : none;
}
#text1 {position:absolute; left:100; top:20; width:150; height:100;background-color:green; border:2px solid black; color:yellow; padding:5px;}
#text2 {position:absolute; left:100; top:50; width:200; height:200;background-image:url(dinbild.jpg); border:2px solid black; color:yellow; padding:5px;}
</style>
<script language="javascript">
function ShowText(objId) {
document.getElementById(objId).style.visibility='visible';
}
function HideText(objId) {
document.getElementById(objId).style.visibility='hidden';
}
</script>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=GREEN>
<a href="#" onmouseover="ShowText('text1');" onmouseout="HideText('text1');"> Text 1</a>
<br>
<div id="text1" style="visibility:hidden;">En j-la massa innehål o text här för länk ett.</div>
<br>
<a href="#" onmouseover="ShowText('text2');" onmouseout="HideText('text2');"> Text 2</a>
<br>
<div id="text2" style="visibility:hidden;"> En j-la massa innehål o text här för länk två.</div>
</BODY>
</HTML>