M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg Frågan 1 juni 2005 14:23 #1 Jag har en vanlig <ul> lista med länkar i och när jag kör onmouseover på <li> så byts bakgrundsfärgen till blå och då vill jag även byta länkfärgen till vit. Hur gör jag får att komma åt länk objektet som är i min li?
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg antar att man får köra this.className för att få länken att haka på ... jag löste det så iaf
Z zcorpan Medlem sedan dec. 2004 2 245 inlägg Varför inte låta länken fylla ut hela LI-elementet, och sedan använda a:hover?
<ul>
<li><a href="#">foo</a></li>
</ul>
ul a { display:block; padding:.5em; }
ul a:hover { background:navy; color:white; }
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg
zcorpan skrev:
Varför inte låta länken fylla ut hela LI-elementet, och sedan använda a:hover?
<ul>
<li><a href="#">foo</a></li>
</ul>
ul a { display:block; padding:.5em; }
ul a:hover { background:navy; color:white; }
så fort jag använder mig av display:block så blir det ett stort mellanrum mellan raderna i min lista?
I IE ska jag väl tillägga
G Guffa Medlem sedan juni 2004 533 inlägg Testa att sätta margin:0 på li.
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg Ingen skillnad tyvärr ...
Z zcorpan Medlem sedan dec. 2004 2 245 inlägg Ja du, det kan man verkligen undra.
Jag testade lite granna, och lyckades faktiskt få IE att krasha med tre rader CSS. :OO
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg hehe ... förövrigt så fungerar detta precis som jag vill. IE fix önskas :)
Z zcorpan Medlem sedan dec. 2004 2 245 inlägg /* \*/
* html ul a { height:1%; }
/* */
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg haha ... den hade jag aldrig knäckt själv asså thx zcorpan ...
Dock blev det någon pixel över i botten av min ul i FF nu istället men det gör nog inget.