TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Hej,
Jag har en fråga. Jag har två stycken Frames. Men om jag vill stänga ner den översta framen, med exempelvis Javascript, hur gör jag då? Man ska kunna stänga ner den översta framen med en länk, typ "Stäng frame" eller med en bild istället.
En annan fråga som jag har är:
Om man kan göra samma sak som ovan, dock istället med tabeller?
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Vad menar du med att stänga ned en frame? Vill du att sidan i den andra framen ska ta upp hela sidan? Då är det ju bara att öppna den sidan istället för framesetet.
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Nää
Nää menar inte så. Kolla. Om man har ett frameset. Med två stycken frames. En högst upp och en av resterande plats då. Så undrar jag hur man kan ta bort det översta framen med en knapptryckning?
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Vad menar du då med att ta bort den översta framen? Vill du öppna en annan sida där?
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Nix
Nix. Den ska bara försvinna.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Som jag sa, alltså. Det är bara att öppna sidan istället för framesetet, som jag sa.
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Hmm
Men det resulterar i att man måste göra en helt ny sida med massa kod i. Det är ju mycket enklare och kanske en snyggare lösning att till exempel använda en javascript kod för att ta bort en frame med en länk, exempelvis.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Varför behöver du en ny sida för det?
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Hm då kanske jag missförstår dig? Vad menar du?
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Öppna den undre sidan i hela webbläsaren. Så:
top.location='sidan.html';
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Eller:
<a href="sidan.html" target="_top">sidan</a>
:)
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Joo... Men då försvinner ju inte den översta framen?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Varför gör den inte det?
Var har du lagt zcorpans länk, den ska ligga i sidan.html?
Target="_top" gör att länken slår ut allt annat, i detta fall öppnas alltså sidan.html själv i fönstret.
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Oki... funkar bra det där. Men om man inte vill att allt ska upptaderas då?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Varför vill du inte det?
Isåfall är det javascript som gäller.
TT1988Medlem sedan maj 20058 inlägg Oki, nån som vet hur den koden kan se ut då? =P