filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg När jag kör denna kod så körs länken, dvs. filen tas bort, ändå även om man trycker på Cancel. Varför?
<a onClick=\"javascript:confirm('Vill du ta bort denna fil?');\" href=\"visamapp.php?tabort=" . $mapp . $fil . "&mapp=filer/\">Ta bort fil</a>
Har för mig att jag skrev så där på en annan sida och då fungerade...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg ... onclick="return confirm('Vill du ta bort denna fil?');" ...
filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg Har testat det också men det gör ingen skillnad
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hur ser hela länken ut då?
filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg Som jag skrev innan...
<a onClick=\"return confirm('Vill du ta bort denna fil?');\" href=\"visamapp.php?tabort=" . $mapp . $fil . "&mapp=filer/\">Ta bort fil</a>
sontaMedlem sedan maj 200125 inlägg <a onclick="svar=confirm('Vill du ta bort denna fil?');if(svar==true){location.href='visamapp.php?tabort=" . $mapp . $fil . "&mapp=filer';};">Ta bort fil</a>
filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg Tack för hjälpen... Nu fungerar det
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du tar bort alla felaktiga backslashar som du lagt in så ska min kod också fungera. Kort är bra. :)
Edit: jaså, det är inga felaktiga backslashar, det var del av php-kod, jag förstår. Men en vanlig return confirm() skall fungera fint, så då är det väl något annat knas då. :)
mvh