JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Hej!
Jag har två frames: a och b.
Hur får jag innehållet i frame b att uppdateras EFTER att händelsen efter knapp-tryckningen i frame a har skett?
Dvs:
-
användaren trycker på en form-knapp i frame a, varvid en förfrågan skickas till servern, som sedan behandlar förfrågan. Servern skickar användaren tillbaks till samma sida som skickade förfrågan, desutom i samma frame
-
Nu uppdateras även innehållet i frame b
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Hah!
Det blev ett rätt så fult hack men som dock fungerar.
La in ett delay i koden på server sidan så att den inte returnerar svaret genast. På detta vis utförs det tidigare anropet.
Men har någon ett bättre svar så är jag tacksam för det.
EDIT:
Så här gjorde jag:
I form-taggen i frame a så skickas en förfrågan till servern när man trycker på "submit". Samtidigt genereras ett onClick event som dynamiskt med Javascript uppdaterar innehållet i frame a:
parent.frames['a'].location="/Controller?xxxxxx";
/Controller?xxxxxx är egentligen en dummy, vars enda uppgift är att sova i x ms. Under den tiden hinner den riktiga anropet besvaras. På detta sättet får jag innehållet i två frames att uppdatera med en anrop på servern emellan
GGuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Uppdatera frame b med ett javascript som du lägger i sidan som du skapar för frame a.
<body onload="parent.frames.b.location.reload(true);">
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg men påängen är att ett server-anrop måste ske före den sista framen uppdateras