webForumDet fria alternativet

Script för show/hide

0 svar · 187 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 924 inlägg

Hur kan ett srcipt för show/hide div se ut om det ska vara skrivet för samtliga klienter, även NN4's egna lilla speciella hantering av just javascript syntax, och samtidigt vara så nätt som möjligt?

Har letat runt efter exempel men jag hittar inga som funkar som jag tycker de ska göra. Det finns ju olika typer och man kan ju vilja ha länkar som döljer/visar olika lager på olika sätt men som jag skulle vilja ha det så ska man kunna lägga upp ett antal block-element som man styr visibility på med hjälp av javascript via vanliga länkar.

En länk ska visa ett bestämt lager. När jag trycker på en annan länk så ska det lagret som är kopplat till den länken visas men samtidigt ska det första lagret döljas. Hur man än klickar på länkar så ska bara ett lager visas åt gången. För att inte något av lagren ska visas så ska det finnas en andra länk som sätter visibility till hidden eller om det är false eller kanske none, vet inget om detta. Som i de flesta script. Vilket innebär då att om jag klickar på länk för att visa ett bestämt lager så ska det finnas en motsvarande länk som döljer det.

Jag beskriver alltså ett vanligt show/hide script men med den skillnaden att när man klickar på en länk och sedan nästa länk så ska inte lager efter lager visas utan att det föregående först döljs.

Jag hade ett sådant script en gång men vet inte vart det blev av. Verkar vara svårt att hitta ett den här gången.

Är det lätt att skriva ihop något?

126 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)