learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Jag vill ha en funktion som spottar upp ett popup-window där höjden, height:en, ska anpassa sig till innehållet. dvs är det bara 1 rad så blir det ett litet popup, men om det är 50 rader så blir det större...
Kanske man kan modda detta lite:
// Popupfönster
function center(width,height,cx,cy){
var x=(cx==0)?0:(cx==1)?parseInt((screen.width-width-10)/2):screen.width-width-10;
var y=(cy==0)?0:(cy==1)?parseInt((screen.height-height-56)/2):screen.height-height-56;
return (",top="+y+",left="+x);
}
function openwindow(url){ window.open(url,"myWin","toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=100,height=100"+center(200,450,1,1)+""); }
Bredden, width:en, skall vara bestämd.
Tack på förhand!
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Storleken på innehållet vet du ju inte förrän sidan i popupfönstret har laddats. Lägg ett javascript i onload i body-taggen på den sidan, som tar reda på storleken på innehållet och sätter fönstrets storlek efter det.
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg låter smart, men hur gör jag det? :r
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Någon JS-expert som kan hjälpa mig...? :)
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Vad jag behöver hjälp med är alltså ett JS som tar reda på innehållets storlek och sätter popup-fönsters storlek efter dessa mått. Se första inlägget.
:birp Vore asschysst ifall ngn kan hjälpa mig! :birp
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg kikat runt lite... borde inte detta funka?
<script type="text/javascript">
h=(document.all)?document.body.clientHeight:window.innerHeight;
</script>
<body onLoad="window.resizeTo(400, h);">
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Snälla, förlåt om jag är tjatig men jag måste fixa detta!
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Lyckades nu till slut fixa det på egen hand, men jag måste verkligen säga att jag är besviken på er wF:are som inte svarat på min tråd... ;)
Iaf, här är koden som fixade biffen:
<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
var t = document.getElementById("table");
window.resizeTo(330, t.offsetHeight + 60);
}
</script>
Sen så satte jag ett "tabell-hölje" runt sidans innehåll med id="table". "offsetHeight" lägger till lite extra luft (i detta fall 60st pixlar)