Hur gör jag för att huvudsidan skall laddas om när jag stänger popup-fönstret via "krysset" (Vill inte ha en stänk-knapp)?
Ngt med close och preload förmodar jag, men hur?
6 svar · 328 visningar · startad av westman
Hur gör jag för att huvudsidan skall laddas om när jag stänger popup-fönstret via "krysset" (Vill inte ha en stänk-knapp)?
Ngt med close och preload förmodar jag, men hur?
En variant på lösning kommer här..
Lägg följande inom <head>..</head> i popup-fönstret:
[red]<script type="text/javascript">
window.onunload = function()
{
parent.opener.location.reload();
}
</script>[/red]
Mm, men grejen är att då laddas huvudsidan om varje gång popup-fönstret laddar om. Jag vill ju endast att det ska laddas om när jag stänger det... Hrmf
Det kan du inte. Inte om du ska använda krysset. Du kan kanske istället använda ett javascript i huvudfönstret, som kontrollerar om popupfönstret är öppet, om inte, ladda om?
Det låter som en bra lösning @nders. Har du ngt tips på hur ett sådant script kan se ut? Jag börjar pula lite på egenhand och får se hur det går.
Nu blev jag ju tvungen att leka lite... ;)
foo.htm:
<script>
var mywin;
function checkWin() {
if (mywin.closed) {
document.location.reload(true);
}
else
setTimeout('checkWin();', 2000);
}
</script>
<body>
<a href="#" onclick="mywin = window.open('bar.htm','mywin','width=100,height=100'); return false;">Foo!!</a><br>
</body>
bar.htm:
<body onload="window.opener.checkWin();">
</body>
Om du vill ha oftare kontroll, ändra bara intervallet i setTimeout().
Dessvärre är jag inte något proffs på det här, och ibland blir det av någon anledning ett javascriptfel i IE när popuppen öppnats. Det kanske inte blir så när du implementerat det i din befintliga lösning?
Nåväl, något att testa i alla fall!
mvh
fick själv ihop ngt liknande, ska trixa lite med dem och se vart det leder... Tackar!