webForumDet fria alternativet

Radbrytning i confirm?

8 svar · 381 visningar · startad av coolish

coolishMedlem sedan sep. 200297 inlägg

Jag har en confirm enligt nedan och vill radbryta mellan de två meningarna. Har testat att helt enkelt lägga in \n mellan men jag får det inte att fungera. Det verkar som hela dialogen slutar att fungera då.

Hur ska det vara egentligen?

return confirm('Du håller på att radera posten i databasen. Är du säker på att du vill göra detta?');

/C-O

QimenMedlem sedan juni 20013 568 inlägg

/r Bah jag yrar, skyller på att det är lördag morgon. :r :e

Har försökt med det också men det hjälper inte, då skriver den ut /n istället

Hjäpte inte, samma som /n. Funktionen verkar lägga av helt om jag istället tar \n eller \r

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
<form onsubmit="return confirm('Du håller på att radera posten i databasen.\nÄr du säker på att du vill göra detta?');">
<input type="submit" />
</form>

...funkar perfekt. Något annat runt omkring som ställer till problem?

Så här ser det ut.

echo("<td><a onclick=\"return confirm('Du håller på att radera posten i databasen. Är du säker på att du vill göra detta?');\"\ href=\"uads.php?action=delete&id=" . $r['ID'] . "\">Radera</a></td>");

Det är alltså inget formulär och kan därför inte använda mig av ovanstående.

Har nu också testat att lägga det i en funktion enligt nedan. Då fungerar radbrytningen men inte funktionen. Posten raderas oavsett om jag trycker ok eller avbryt.

Något jag missat?

function test(){
return confirm('Du håller på att radera posten i databasen.\nÄr du säker på att du vill göra detta?');

}
dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg
echo("<td><a onclick=\"return confirm('Du håller på att radera posten i databasen.\\\nÄr du säker på att du vill göra detta?');\"\ href=\"uads.php?action=delete&id=" . $r['ID'] . "\">Radera</a></td>");

Felet berodde på att \n i en sträng skriven inom citationstecken tolkas av PHP och skriver ut en radbrytning istället för backslash-n.
Genom att skriva \\n (backslash backslash) ser du till att det skrivs ut backslash-n istället.

Japp, kom på det också. Problemet är därmed löst. Tack för visat engagemang.

Mvh
C-O

Genererad på 386 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb