Hej!
Vet inte om jag lägger in den här frågan på rätt ställe, men jag provar!
Jag har ett problem med flash!
En del besökare på min sida har inte flash installerat, de har tidigare klickat bort frågan om att installera flash. Det kommer ju automatiskt upp en ruta för detta, eller för att uppdatera spelaren!
Min tanke nu är att jag skall ha två stycken inkluderade filer, en som innehåller flash filen och en som innehåller en annan bild av vad som igentligen skulle varit flahs!
Det jag undrar över är om någon har eller har sett och vet vart det finns ett sådant script att få tag i???
Tacksam för all hjälp jag kan få, håller på att slita av mig håret!!! Och man vill ju inte skaffa tupé!!!
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg PHP-koden körs på servern medans en ev. flashfil körs hos klienten. Det är således hos klienten du ska göra den kollen (med ex. javascript).
Flyttar tråden från PHP-forumet till Javascript där du förhoppningsvis får bättre svar.
/r Googladelite åt dig och första träffen gav mig den här sidan.. någonting att ha kanske?
RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg x=false;
if (navigator.plugins["Shockwave Flash"]) x = true;
else try{new ActiveXObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash"); x = true;} catch(e){;}
if(x)document.write("Flash är installerat");
else document.write("Flash är ej installerat");
RGB, kan du utveckla din kod lite.
Jag är ganska okunnig vad gäller JavaScript, och undrar om du skulle kunna hjälpa mig lite mera!
Förstår inte riktigt hur det hela fungerar!
Eller är det vara att sätta in <script language.... runt denna kod samt byta ut det flahs installerat till php kod?!?!?
Hej igen!
Jag har nu testat ovan script!
Jag vet inte om det är jag som gör fel, eller om detta verkligen inte fungerar som det skall göra!
Kan någon hjälpa mig???
Bifogar den kod som jag har, så att ni kan kolla den!
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
x=false;
else try{new ActiveXObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash"); x = true;} catch(e){;}
if(x)document.write("<?require_once(inc.flash.php);?>");
else document.write("<?require_once(inc.jpg.php);?>");
</script>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg php-koden körs ju innan färdigt resultat skickas till webbläsaren så den kan köra javascriptet. Du kan alltså inte skriva ut php-kod med javascript.
mvh
Så man kan inte låte javascriptet inkludera en PHP-fil med andra ord????
Borde det inte fungera att göra det på detta sätt?!?!?!
Det bästa sättet är kanske att inte gör adetta automatiskt, utan låta användaren bestämma själv, typ så här:
x=false;
if(x)document.write("<a href='flashsida.html'>Fortsätt till sidan</a>");
else document.write("Du verkar inte ha flash installerat på di dator, du måste installera det innan du kan se denna sida. <a href='flashsida.html'>Försök fortsätta ändå</a>");
men går det övehuvudtaget att göra detta automatiskt????
Om det går, kan någon tala om för mig hur???
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du kan inte mha javascript låta php-inkludera filer, utan du får skicka iväg användaren till en sida. Med utgångspunkt i nitro2ks exempel:
x=false;
if(x)
location.href='flashsida.html';
else
location.href='ingenflashsida.html';
Mvh
Tack @nders!
Detta fungerade, om man lägger scriptet i en Iframe, som sedan byter innehåll beroende på om Flash är installerat eller ej!
Inte riktigt den funktion som jag var ute efter, men det fungerar ju så!!!
<iframe width="748" height="190" src="filen som kollar flash!!!!.html" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
Återigen, tack @nders!