styggMedlem sedan dec. 200447 inlägg Hej alla
Har tittat igenom forumet efter hur man centrerar popup fönstret på skärmen, men inte hittat ett sätt som det att funkar på.
Jag har en fungerande popup nu men utan centrering, så här ser den ut:
På HTML sidan
<script language="javascript">
<!--
function myPop(url){
window.open(url,'namn','width=790,height=580');
}
//-->
</script>
Funktionen kallas från en swf-fil som ligger på samma HTMLsida, och ser ut så här:
on(release){
getURL("javascript:myPop('http://www.stygg.se/lobby.html')");
}
Skulle vara super glad om någon har ett råd
stygg :q
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Du kan använda min popup-generator. (Ange position "mitten").
function center(width,height,cx,cy){
var x=(cx==0)?0:(cx==1)?parseInt((screen.width-width-10)/2):screen.width-width-10;
var y=(cy==0)?0:(cy==1)?parseInt((screen.height-height-56)/2):screen.height-height-56;
return (",top="+y+",left="+x);
}
function myPop(url){ window.open(url,"namn","toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=790,height=580"+center(790,580,1,1)+""); }
(döpte på funktions-namnet så att den ska passa i din kod)
styggMedlem sedan dec. 200447 inlägg Tok snällt av dig!
Tyvärr så händer det ingenting "inget fönster öppnar sig alls"
detta har jag brottas med ett tag, har du möjlighet att kolla källan på min sida om det är något annat knas på gång.
https://www.stygg.se
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Forumet kastar in lite oönskade radbrytningar ibland. Det skall inte vara någon radbrytning i "s-crollbars" :)
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Testa detta då!
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function NewWindow(mypage, myname, w, h) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops='height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+
',noresize'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
// End -->
</script>
</HEAD>
<BODY>
<a href="http://www.google.se" onclick="NewWindow(this.href,'name','790','580','yes');return false;">GOOGLE</a>
</BODY>
</HTML>
OBS!
Allt fr.o.m
winprops=
t.o.m
',noresize'
ska ligga på en rad.
styggMedlem sedan dec. 200447 inlägg tack men tyvärr
Fönstret som är pytte litet lägger sig i ena hörnet i Safari och i de övriga
Firefox, Explorer mm följer de storleken på tidigare browser fönster med fri placering.
Sen undrar jag lite över koden som ligger under <BODY>som inte verkar riktig eftersom texten GOOGLE kommer ut på sidan.
Nu blev det mycket på en gång, jag kanske missar nått.
Hör av dig om du har tid. Kollar vidare så länge.
Ha det lasse
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Båda dessa två fungerar alldeles utmärkt, se till att allt som ska stå på en rad gör det.
Att Google står på sidan beror på att länken är på texten; då vore det dumt att texten inte stod där ;)
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Precis som J.N. skriver så funkar dessa utmärkt.
Har redigerat koden lite så allt ligger riktigt på varje rad.
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function NewWindow(mypage, myname, w, h) {
var l = (screen.width - w) / 2;
var t = (screen.height - h) / 2;
winprops='height= '+h+', width='+w+', top='+t+', left='+l+', noresize'
win=window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {win.window.focus();}
}
// End -->
</script>
</HEAD>
<BODY>
<a href="http://www.google.se" onclick="NewWindow(this.href,'name','400','400','yes');return false;">GOOGLE</a>
</BODY>
</HTML>
styggMedlem sedan dec. 200447 inlägg Aha Nu förstår jag problemet!
Först vill jag tacka er.
Det funkar alldeles utmärkt förstås om man klickar på googles länken, men jag måste anropar från en swf. fil med en knapp i.
I första tråden hit till webforumet skrev jag att jag anropade scripten från en flashfil/swf.fil som ligger på samma sida som javascripten.
Komandot på knappen i swf.filen är:
on(release){
getURL("javascript:NewWindow('http://www.stygg.se/lobby.html')");
}
Vad tror ni, går det att få till så att det funkar från den med?
P.s var skriver man in så att fönstret går att förstora också.
Ha det igen
Lasse
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jag pekar väl på mitt exempel igen... Men du har bytt namn sedan första inlägget på funktionen från myPop till NewWindow :) Egenskapen för storleksändring är resizable som sätts till yes.
function center(width,height,cx,cy){
var x=(cx==0)?0:(cx==1)?parseInt((screen.width-width-10)/2):screen.width-width-10;
var y=(cy==0)?0:(cy==1)?parseInt((screen.height-height-56)/2):screen.height-height-56;
return (",top="+y+",left="+x);
}
function NewWindow(url){ window.open(url,"namn","toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes,width=790,height=580"+center(790,580,1,1)+""); }
(Det skall fortfarande inte vara någon radbrytning i s-crollbars)
styggMedlem sedan dec. 200447 inlägg Tackar och tackar igen för din tid.
Nu funkar det.
Vad ska man säga "det räcker med ett litet fel någonstans för att det inte ska funka".
Ha en bra dag
Lasse
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Läs gärna näst sista punkten under forum-tips :)