webForumDet fria alternativet

Tolka koden! Ang: Storlek på iframe

JavaScriptur Javascript

0 svar · 240 visningar · startad av SouthernSicknes

SouthernSicknesMedlem sedan jan. 20051 inlägg

Tjena!

Jag är helt klart ny på det mesta så ursäkta. :) Har gjort en tabell-uppbyggd webbsida. I en av cellerna finns en iframe som uppdateras med hjälp av menyvalen i en annan cell. Jag vet att detta är ett klassiskt problem, men jag vill att iframen skall anpassa storleken i höjdled beroende på dess innehåll.

Jag hittade följande script:

<script type="text/javascript">

window.onload=function(){
parent.document.getElementById("iframe2").height=Math.max((document.height)?document.height:document.body.scrollHeight,300)+"px"
}

</script>

Detta har jag placerat i samtliga filer som iframen anropar. Iframen och den cell som den ligger i ökar i storlek när en större fil öppnas. Problemet är bara att den behåller "senaste" storleken om jag väljer att iframen därefter ska anropa en fil som är mindre till storleken i höjdled. Dvs "största storleken" behålls.

Kan någon tolka koden och komma på ett eventuellt tillägg som gör att iframen nollställs, eller dylikt, innan den sätter nya mått.

PS! Om du kan ett klockrent script för hur jag löser det på annat sätt så kom gärna med förslag. Glöm dock inte att samma iframe skall uppdateras om och om igen med filer av olika storlek. DS!

Tackar!

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)