FenmundMedlem sedan maj 200441 inlägg Hejsan!
Jag försöker få till en popUp i bestämd storlek med hjälp av javascript men får det bara inte att fungera.
Tänkte höre efter om nån av er ser felet.
Detta inom head:
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('tipsa_klicka.asp', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
Och detta inom body:
<a href="javascript:popUp()" target="_blank">Tipsa
en kompis</a>
Förslag???
FenmundMedlem sedan maj 200441 inlägg OK, skumt. jag kör IE 6.0 och det funkar inte för mig.
När jag trycker på länken så får jag bara upp javascript:popUp() i adressfältet.....
Ah, du har ju target="_blank". Det gör ju att javascriptet försöker köras i det nya fönstret, men där finns ju inte funktionen.
"javascript:" är ju egentlige nånting gammalt som användes innan onClick och liknande fanns. Prova detta istället:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function popUp(url)
{
var w = window.open(url, "poppage", "toolbars=0,scrollbars=0,location=0,statusbars=0,menubars=0,resizable=0,width=200,height=300,left=100,top=100");
if (w) w.focus();
}
</script>
<a href="tipsa_klicka.asp" target="_blank" onClick="popUp(this.href); return false;">Tipsa en kompis</a>
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Så här funkar det!
Allt som du har noll på för popupegenskaperna kan du ju ta bort.
<HTML>
<HEAD>
<script Language="JavaScript">
function popup()
{
props=window.open('tipsa_klicka.asp', 'poppage','width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
</script>
</HEAD>
<BODY>
<a href="#" OnClick="popup()">Tipsa en kompis</a>
</BODY>
</HTML>