webForumDet fria alternativet

Helfönster

12 svar · 508 visningar · startad av Calevan

CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg

Hej!

Jag skulle vilja göra en sida som (när användaren så väljer) går över i helskärmsläge och börjar köra mitt skript för att visa bilder. dvs: jag vill ha ett bildspel i helskärms läge (kanske men en liten kontrollpanel som man kan få fram på något sätt).

går detta att göra? går det att göra i asp? om nej, vart ska jag vända mig?

tack! :D

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

ASP körs ju helt och hållet på servern och kan inte påverka utseendet hos klienten. Om jag var du skulle jag leta lite i javascriptforumet.

mvh

ok, tack tack. *undrar om denna tråden kommer hoppa dit automagiskt, eller om jag ska skapa en ny där?*

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Klicka på länken "Rapportera till moderatorn" och skriv att den ska flyttas till Javascript-forumet.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Flyttas från ASP.

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Så här skriver du för helskärmsläge.

<p>Tryck på <kbd>F11</kbd> för helskärm.</p>

Och bildspelet, du kanske kan hitta något galleriscript, http://www.hotscripts.com/search/1607202.html

Pace skrev:

Klicka på länken "Rapportera till moderatorn" och skriv att den ska flyttas till Javascript-forumet.

tack

OveRRidE skrev:

Flyttas från ASP.

tack

zcorpan skrev:

Så här skriver du för helskärmsläge.

<p>Tryck på <kbd>F11</kbd> för helskärm.</p>

Och bildspelet, du kanske kan hitta något galleriscript, http://www.hotscripts.com/search/1607202.html

jo, det var ju ett bra sätt att göra det hela på, om jag desutom vill att bilden som visas ska uppta hela fönstret, hur kan jag göra då? folk har ju olika stora skärmar. tack!

Jag lyfter upp denna tråden lite då jag ännu inte kommit fram till någon lösning. Ett bra exempel på vad jag vill göra är att jag vill få det precis som bildspelet som blir om man trycker på F11 i "Visningsprogram för bilder och fax" i Windows XP. Någon som kan ge mig bra förslag? Inte helt nöjd med att bara köra F11 i webläsaren utan vill ha det mer "riktigt" om det går.

tack!

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

det såg trevligt ut! dock så är det ju fortfarande inte helfönster utan bara i webläsaren, och det är nästan som det jag har idag då.

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg
window.open("sida.html", "", "fullscreen=yes")

sedär ja, det skriptet var inte helt dåligt. om man öppnar ett nytt fönster med den koden och sen trycker F11 så blir det precis som jag ville ha det.

Eller går det till och med att simulera en F11 tryckning på något sätt?

tack!

Jag antar att det inte går att simulera en F11 tryckning och "stänger" tråden.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)