Hej!
Med risk för att Jojoxx kommer att söka upp mig och spöa mig kommer här en liten fråga angående Popuper.
Jojoxx har tidigare hjälpt mig med ett liknande problem (tack än en gång) men denna gång får jag inte
till det. Har provat alla möjliga varianter samt sökt både här och på irt.org utan att få till det.
Jag tror att jag helt enkelt har blivit lite "hemmablind" i mitt skriptande. Här kommer mitt senario:
Har ett huvudfönster som är namnlöst. I detta fönster öppnar jag en Popup som heter cvPopup, detta fönster öppnar jag så här:
var cvPopUp = false;
function openCVPopup(id) {
cvPopUp = window.open('cv/default.asp', id, 'width=500,height=500,top=0,left=0,toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes');
cvPopUp.focus();
}
I cvPopUp-fönstret finns det tre stycken vanliga frames, dom heter:
FRAME_MAIN
FRAME_UPDATE
FRAME_FORM
I framen FRAME_MAIN klickar jag på en Submit-knapp för att kopiera ett formulär till ett annat formulär i FRAME_FORM-framen.
Men innan den kopierar formuläret så öppnas ett nytt popup-fönster som heter infoPopUp, detta fönster öppnar jag så här:
function openPopupInfo(url, id) {
var infoPopUp = false;
var wWidth = (screen.width - 300) / 2;
var wHeight = (screen.height - 100) / 2;
infoPopUp = window.open(url, id, 'height=100,width=300,top=' + wHeight + ',left=' + wWidth + ' ,toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes');
}
När formuläret är kopierat till det nya formuläret i FRAME_FORM så skickas det formuläret (det i FRAME_FORM alltså) till framen
FRAME_UPDATE som i sin tur triggar (när uppdateringen är klar) en reload av FRAME_MAIN och FRAME_FORM.
Mitt problem är att jag vill stänga popupen infoPopUp när FRAME_MAIN har blivit reload:at, men jag lyckas inte komma åt den popupen.
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
KLEMENTiN