MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg Jag har en meny vars utseende styrs av css. Jag vill ändra bakgrundsfärgen på den menyrad man klickar på
Så långt inga problem, men hur gör jag för att den ändras tillbaka när du väljer en annan menyrad.
Dessutom, hur gör jag för att den ändrade bakrgrundsfärgen skall ligga kvar även om man laddar om sidan?
Jag antar att kakor är det smidigaste, men jag har inte en susning om hur det ska gå till..
tips?
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Hej!
Du menar att färgen ska ändras vid hoover? Då går du in i stilmallen och ändrar färgen i just hoover i din menymall. Sedan har det lite att göra med hur många av dina länkar som finns med. Med det menar jag om både aktiva, hoover, besökta finns. Ibland finns inte alla med och då måste man skriva till den länken man vill ha och som fattas. Om du BARA vill att din hoover ska ändras och sedan återgå till grundfärgen är det bara i hoover du ändrar, de andra två ska ha samma grundfärg. Det vill säga din aktiva och besökta. Vill du att dina besökta länkar ska ha samma färg - och dessutom ligga kvar med färgen så anger du samma färg i dessa som i din hoover. Då är det bara din aktiva länk som ska ha en särskild grundfärg.
När det gäller kakor och sånt är jag bara bra på att äta dom :e
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg nja, jag menar att färgen skall ändras när man klickar på den - oavsett a:hover färgen. Och att den färg man ändrar till skall stanna kvar när siddan laddas om.
detta måste gå att styra med hjälp av kakor och id på menyraden - men hur??