Hejsan. Behöver lite hjälp med javascript kod.
Om jag ska öppna filen kontakta.asp i en popup, vilka koder behöver jag då?!
13 svar · 420 visningar · startad av ade
Hejsan. Behöver lite hjälp med javascript kod.
Om jag ska öppna filen kontakta.asp i en popup, vilka koder behöver jag då?!
Det beror på hur den ska öppnas. Annars så kan du ju pröva att söka på webForum och se vad du hittar!
Som på https://www.stearin.se
Edit: Det går inte att ta Visa Källa på min dator, det öppnas inte, det är därför jag frågar :)
<script type="text">
function popUp() {
props=window.open('http://www.dinsida.se/popup.html, 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=345, height=485 left = 100, top = 100');
}
</script>
...
<a href="javascript:popUp();">popup</a>
:)
Edit: Forumet ändrar javascript till java script, så det måste du ändra tillbaka innan du kör skriptet.
humm det funkar inte,
ska man inte ange adressen till kontakta.asp även vid <a href?
Har med lite kod, kanske hjälper;
</tr>
<tr>
<script type="text">
function popUp() {
props=window.open('http://www.direktdesign.se/exempel/ex1/kontakta.asp, 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=345, height=485 left = 100, top = 100');
}
</script>
<td width="135"" height="31" valign="middle" background="knapp.gif" style="border-right: 1px solid grey; width="159><div align="center"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="index.asp" class="meny">Start</a></font></div></td>
<td colspan="2"" valign="middle" background="knapp.gif" style="border-right: 1px solid grey; width="145"><div align="center"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="galleri.asp" class="meny">Färdiga
Hemsidor</a> </font></div></td>
<td width="135""" valign="middle" background="knapp.gif" style="border-right: 1px solid grey; width="139"><div align="center"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
<a href="tjanster.asp" class="meny"> Tjänster </a> </font></div></td>
<td width="135"" valign="middle" background="knapp.gif" style="border-right: 1px solid grey; width="134"><div align="center"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="referenser.asp" class="meny">Referenser
</a> </font></div></td>
<td width="136"""" valign="middle" background="knapp.gif" style="border-right: 1px solid grey; width="106"><div align="center"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
<a href="javascript:popUp();" class="meny"> Kontakta oss </a> </font></div></td>
</tr>
<tr>
<td height="486"" colspan="2" valign="top" bgcolor="F8F8F8" style="border-right: 1px solid grey; border-top: 1px solid grey; height="478>
Edit: Jag har flyttat i hop java script
nitro (och då också du) har glömt en apostrof efter adressen i window.open i funktionen.
Okej testar det då
Blir fortfarande fel, det står i Sidan innehåller fel, nere i vänstra hörnet
Och hur ser koden ut nu då?
Samma som innan fast jag lade till en '
Men du gjorde inte som Peter S. skrev?
Så inte peters inlägg, så nu funkar det! Tack!