MengMedlem sedan feb. 2003540 inlägg
Om jag använder denna koden så fungerar det men då får jag inte de värden jag vill ha.
<form method="post" action="admin.asp?do=inne&action=aktiv" name="active">
<td align="left" width="100">
<table width="100" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<select name="igang" [B]onChange="document.active.submit();"[/B]>
<option value="True" >Aktiv</option>
<option value="False" >Inaktiv</option>
</select>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</form>
Men när jag använder denna fungerar det inte.. Varför?
Do While Not RecSet.EOF %>
<tr height="20">
<td width="240"><%=RecSet("rubrik")%></td>
<td align="left" width="40"></td>
<form method="post" action="admin.asp?do=inne&action=aktiv&id=<%=RecSet("ID")%>" name="active">
<td align="left" width="100">
<table width="100" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<select name="igang" [B]onChange="document.active.submit();"[/B]>
<option value="True" <%If RecSet("igang") = "True" Then Response.Write " selected"%>>Aktiv</option>
<option value="False" <%If RecSet("igang") <> "True" Then Response.Write " selected"%>>Inaktiv</option>
</select>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</form>
</tr>
<%Count = Count + 1
RecSet.MoveNext
Loop
:q
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Som vanligt; beskriv på vilket sätt det inte fungerar.
Dessutom är det ointressant att se hur asp-koden ser ut. Visa det färdiga formuläret istället.
Nu ser det dock ut som att du loopar ut massor av formulär med samma namn, och då är det inte konstigt att koden inte fungerar.
Använd this.form.submit(); istället, och undvik att använda namn som du redan använt.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg
Eftersom att detta är ett javascript-forum (och antar att det är ett javascriptproblem)så är det bättre att du klistrar in källkoden du får i webläsaren. :)
Det är sant, där va problemet att jag loopade ut samma namn på formuläret, när jag bytte till
this.form.submit();
så fungarade det!
Men alla formulären har samma namn fortfarande men det spelar ju ingen roll eftersom det kör med this nu istället.
Anledningen till att jag inkluderade Asp koden var att jag trodde det hade något med det att göra och det hade de ju också på sätt o vi eftersom jag fick visat att jag loopade samma formulär.
Tack för hjälpen @nders! :birp;
Men alla formulären har samma namn men det spelar ju ingen roll eftersom det kör med this nu istället.
Då kan du ju lika gärna ta bort namnet på alla formulär eftersom du inte använder det.
Det stämmer! Fast jag trodde man skulle ha namn på dem.
Om du ska ha namn på formulären så måste du åtminstone se till att du använder olika namn på formulären, så du kan använda de till något. ;)
jo man hade ju kunnat göra så att man sa i + i och namn=aktiv<%=i%> och dessamma i java script submitten men detta var ju mycket lättare =) fast det är ju asp och de får ju inte diskuteras här. :)