Men har du verkligen behov av att använda denna EFTER att dokumentet laddats?
Hmm, utifrån det att du frågar får jag en känsla av att det är en dålig idé med tanke på att den verkar "sudda ut" sidan tillfälligt så att säga.
Innan jag beskriver exakt hur det är tänk att använda skriptet undrar jag:
- Varför tar den bort allting? Jag hade för mig att man måste köra nån document.clear innan, eller??
Så hade jag tänkt att använda din kod.
Jag har ett litet script, som skapar en div och döljer den igen. Min idé var att kombinera samman dem
Div-scriptet skapar i praktiken ett tomt div-lager. Via anropet kan man göra så att lagret får ett visst innehåll genom att ange det i parantesen.
Men jag vill bara kunna ange en siffra, så att siffran kan användas så som vi hittills gjort i ditt script (nu funkar det, så du kan känna dig lite tuff, inte helt, för det är lite kvar ;))
Men, om det är så att write-metoden suddar bort dokumentet, så rasar ju hela idén, såvida man inte kan göra nån slags refresh "när man går tillbaks", men det vill jag i och för sig inte heller använda.
Det var det som är hela poängen med min idé.
Div-scriptet gör ett lager som lägger sig över hela sidan, att besökaren får intrycket av att man är inne på en ny sida med bilder.
När man stänger divven är man direkt tillbaka till "föregående sida", som i själva verket är sidan under.
Är du med hur jag tänker?
Behöver du se div-scriptet för att skapa dig en bättre uppfattning?
edit: Jag fick många saker att funka - du kan få kolla på resultaten snart, men jag väntar tills du svarat, för vissa frågor är intressanta för mig att veta. Så du inte blir distraherad från ovanstående.