ska mecka ett inloggningspopupp tänkte jag... ;)
o jag o javascirpt e ju inte bröder precis...
Går det överhvuudtaget att få en knapp som skickar infon i forumläret och sammtidigt stänger popuppen?
2 svar · 250 visningar · startad av McD
ska mecka ett inloggningspopupp tänkte jag... ;)
o jag o javascirpt e ju inte bröder precis...
Går det överhvuudtaget att få en knapp som skickar infon i forumläret och sammtidigt stänger popuppen?
Det som är bäst är att du när du tagit emot formuläret som postas skriver ut ett javascript som stänger fönstret. Det är farligt att försöka göra saker samtidigt. ;)
mvh
humm hur ska det gå till...
idag så har jag inte en popupp utan en vanlig inloggninsida... när jag skrivit in mitt anv namn och pwd och trycker på skcika så skickas jag vidare till (låt oss säga) kontroll.asp... som sen loggar in mig genom att sätta (låt oss säga) inloggad som en session.
Men då inloggninssidor är så fula så tänkte jag göra pinan kort att fixa en poupupp som jag kan göra så liten så bara inloggninsinfomationen syns...
om jag gör så som du sa anders så..
popupp poppar upp
jag skriver in min info
trycker på skicka...
själva popuppen går till kontroll.asp
och sätter inloggad som session...
jag får hjälp av alla trevliga männsikor på webforum och meckar om min kontroll.asp stänger popuppen efter körning
[SCRIPTET ÖNSKAS!]
popuppen stängs... men har jag då kvar sessionen inloggad i huvudwebfönstret?!?!
förstår du hur jag menar..?
nu kanske jag gena över till asp.forumet flytta tråden om du tycker det.... ?!?!