FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg Jag är ute efter en funktion som gör samma sak som när man klickar på webForums smileys här till vänster om meddelanderutan jag skriver i.
Klickar jag på en smiley, så ploppar det in motsvarande smiley i téckenformat i den här rutan. Jag kan inte hitta funktionen/scriptet nånstans.
Vill egentligen att man ska klicka på en formulär-knapp för att göra detta, dvs klicka på knappen och vips kommer en textsträng in i meddelandefältet.
Någon som vet?
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Det är ju bara att visa källan på webforum för att komma åt den funktionen...
// Nippe
FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg Riktigt så enkelt är det nog inte... Det finns nämligen inget script som heter smilie i källkoden.
Och om man sparar hela html-delen till egen fil, så blir det Javafel när man klickar på en av dom.
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
Fireh skrev:
Riktigt så enkelt är det nog inte... Det finns nämligen inget script som heter smilie i källkoden.
Och om man sparar hela html-delen till egen fil, så blir det Javafel när man klickar på en av dom.
Jag hittar den iaf.
http://www.webforum.nu/vbcode.js
FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg Jo, jag såg just det själv. Hade däremot inte letat efter filer, utan bara efter nåt javascript direkt i koden.
Tackar så mycket.