Jag tror inte att mozilla stödjer det. Pröva att ersätta document.selection.createRange() eller document.selection med window.getSelection()
(Pröva båda, jag orkar inte själv nu)
Det där var ju förvisso en fin lösning, som jag säkert kommer att vilja använda nån dag, men just nu är jag faktiskt bara ute efter att lösa mitt specifika problem, och jag hittar inte i den massiva koden den biten som tar min markering , lägger till ett visst värde före och ett annat efter. Jag gillade verkligen min ursprungskod, som fungerade precis som jag ville. Finns det inget sätt att få det att funka i både ie och mozilla/firefox?
Gillar inte att skriva folk på näsan, men om du läser sidan på länken jag skickade, finner du svaret...
Annars kan du ju prova detta:
function addToSelection(before, after){
var tArea = document.foo.bar //Du måste sicka med din textarea
if(tArea.selectionStart){
var beforSel = (tArea.value).substring(0,tArea.selectionStart);
var theSel = (tArea.value).substring(tArea.selectionStart,tArea.selectionEnd);
var afterSel = (tArea.value).substring(tArea.selectionEnd);
tArea.value = beforSel + before + theSel + after + afterSel;
}
if(document.selection.createRange().text){
document.selection.createRange().text=before+document.selection.createRange().text+after;
}
}
jag lyckas inte, varken med exemplen på bugzilla-sidan, eller med det föeslagna exemplet här. Jag vill gärna använda exemplet här, för det är precis så jag vill att det ska fungera. Men jag lyckas inte. Måste man skicka med sin textarea? Den gamla versioenn var så bra för där fungerade samma knapp på alla textareas på sidan. Men den fungerar ju bara i ie...
Nu fungerar det utmärkt, tack. Jag försöker dock modifiera så att jag kan skicka med textareans namn till funktionen, så att jag kan använda samma funktion på alla mina textareas i formuläret. Men jag lyckas inte av någon anledning. Några förslag?
Går det inte att skicka med textareans namn till funktionen? Jag lyckas inte få till det. Men när jag definierar textarena i funktionen så fungerar det.
Men nu märkte jag att när det är så mycket text i textarean att det blir scrollist, då hoppar den upp till toppen av textarean när man markerar text och trycker åp en knapp. Har för mig att man kan undvika detta genom en return false någonstans, men vet inte var.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e