YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Jag har en popup-meny men som såklart går neråt, så det blir en popner-meny. Fast problemet är att länkarna som rullar ner går bakom själva sidan som ligger nedanför.
Jag vet man kan lösa det med z-index men jag får inte över css:en till mitt styleshit. Kan ni hjälpa mig med det tro?
Så här ser min head.php ut:
....
<body>
<STYLE TYPE="text/css">
#meny1 {position:absolute; visibility:hidden;}
#undermeny1 {position:absolute; visibility:hidden;}
#meny2 {position:absolute; visibility:hidden;}
#undermeny2 {position:absolute; visibility:hidden;}
#meny3 {position:absolute; visibility:hidden;}
#undermeny3 {position:absolute; visibility:hidden;}
</STYLE>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
jadda jadda ....
</SCRIPT>
....
Om jag klipper ut dessa 6 rader med #meny och lägger i mitt css så borde jag kunna använda mig av z-index för att styra vilka rutor som ska komma överst. Men hur anropar jag sedan dessa #meny1 osv i min head.php? Skickar med hela head.php ifall ni behöver se.
Vet ni hur jag ska göra?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Använder du frames eller?
Är det så att menyn hamnar bakom en annan frame?
Brukar inte vara den som klagar på stavning eftersom jag själv stavar som en kratta men... "styleshit". Det var kul tycker jag. :e
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Jag använder inte frames utan lager (div) som jag sätter positionen i css:en. Menyn hamnar bakom lagret som ligger nedanför. Du kan kolla här där jag försöker flytta menyn från vänster sida till ovanför: till sidan.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Räcker det inte med att du sätter z-index:0; på classen div.menu i din CSS-fil?
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Njaä, jag har ju fått scriptet allt i ett. css och javascript i ett, som jag skulle lägga överst i bodyn. Och nu vill jag ju flytta över css-koden till min css-fil men vet inte hur jag ska anropa dessa #meny.... i filen sen. På ett annat ställe har jag anropat en #blabla inuti en tagg: <.... id="blabla"> men hur gör jag detta i javascriptet eller var det nu är jag ska göra det?
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Har löst det nu. När jag satte över koden i min css-fil försvan mushanden över länkarna så jag behöll css-koden i head-filen i bodyn och satte z-index:2 där. Att jag inte tänkte på det innan. Fast det är inte så snyggt att ha css och javascript i en php-fil när jag har separata filer för den koden...men, men, det fungerar ju.