haikkoMedlem sedan maj 200353 inlägg Har sökt efter en tråd som berättar hur man "sträcker" ut en bild så att den inte repeteras men jag får det inte att funka.
Verkar som man ska skriva i CSS men jag förstår inte riktigt hur det funkar. Så här ser min kod ut iallafall:
<TD VALIGN="top" width="500" background="bild.gif" height="330> </TD>
Tack på förhand!
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg <TD VALIGN="top" style="background:url(bild.gif) no-repeat;width:500;height:330px;"> </TD>
haikkoMedlem sedan maj 200353 inlägg Funkar fortfarande inte...när bilden tar slut så blir det en svart bakgrund. Jävligt irreterande att det inte funkar, har försökt med att ändra allt men bilden vägrar sträckas ut...
<tr>
<TD VALIGN="top" width="500" style="background-image: url('bilden.gif'); background-repeat: no-repeat; height="600"></TR>
Ställer man om höjden till "200" så får hela bilden plats men inte annars...Hjälp!
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Testa detta exempel och använd en bild som är mindre än 500 x 330 så kanske du får det att funka!
<HTML>
<HEAD>
<style type=text/css>
table {width:700px; border:1px solid black;}
td.uppe
{
width:500px;
height:330px;
background-image:url(bild1.jpg);
background-repeat:repeat;
background-position:top left;
}
td.nere
{
width:500px;
height:330px;
background-image: url(bild1.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-position:bottom right;
}
</style>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE>
<TR>
<TD class=uppe>
</TD>
</TR>
<TR>
<TD class=nere>
</TD>
</TR>
</TABLE>
</body>
</html>
martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg bakgrundsbilder går inte att sträcka ut. gör bilden i rätt storlek i stället.