Satt och lekte lite med iden att skriva ut olika lager.
Så jag gjorde ett litet skript som:
1. Släcker de lager som inte ska skrivas ut.
2. Flyttar upp det lagret som ska skrivas ut.
3. Skriver ut lagret.
Jag är rätt nollad igentligen när det gäller javascript och sånt men jag fick detta att funka iallafall.
Säkert många som har invändningar mot skriptet, så jag tar själv gärna emot bättre förslag....
Iallafall, här är skriptet:
REDIGERAT/
Blev lite fel av nån anledning när jag klsistrade in koden här. Ändra alla java script vid alla knappar till javascript så fungerar koden. Verkar som webForum själv byter ut orden, för det står rätt när jag är i redigeringsläget...
------------------------------------------
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms*[n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers*.document);
if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}
function MM_showHideLayers() { //v6.0
var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args*))!=null) { v=args[i+2];
if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v=='hide')?'hidden':v; }
obj.visibility=v; }
}
function moveTo(obj, x, y) {
if (document.getElementById) {
document.getElementById(obj).style.left = x;
document.getElementById(obj).style.top = y;
// document.getElementById('Layer2').style.left = x;
// document.getElementById('Layer2').style.top = y;
}
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:250px; height:80px; z-index:1; left: 10px; top: 10px;">
<p>Lager 1</p>
<p>Lite text, text och text.</p>
</div>
<div id="Layer2" style="position:absolute; width:250px; height:80px; z-index:2; left: 10px; top: 100px;">
<p>Lager 2 </p>
<p>Lite text, text och text. </p>
</div>
<div id="Layer3" style="position:absolute; width:400px; height:30px; z-index:3; left: 10px; top: 200px;">
<input name="Button" type="button" onClick="MM_showHideLayers('Layer1','','show','Layer2','','hide'); javascript:moveTo('Layer1', 10, 10); window.print();" value="Skriv ut Lager 1">
<input name="Button2" type="button" onClick="MM_showHideLayers('Layer1','','hide','Layer2','','show'); javascript:moveTo('Layer2', 10, 10); window.print();" value="Skriv ut Lager 2">
<input name="Button2" type="button" onClick="MM_showHideLayers('Layer1','','show','Layer2','','show'); javascript:moveTo('Layer1', 10, 10); javascript:moveTo('Layer2', 10, 100)" value="Återställ">
</div>
</body>
</html>