Hellop, jag har ett fotoalbum som är ASP drivet, när man klickar på ett foto ska bilden visas i en ny ruta, en popup. tillsammans med bilden skall information angående bilden visas.
Eftersom höjden på bilderna _kan_ vara olika så vill jag att höjden på rutan skall ändras till så stort som jag har tabellerna i HTML'en
Jag har provat att sätta width och Height till '*', men det hjälper inte heller! Någon har pejl på javascript? :D då jag själv tydligen har noll koll :e
När jag gjorde ett photalbum i php så hämta jag bildens
höjd och bredd sen matade jag in dem i min popup funktion.
$Bilden = "test.jpeg";
$bildSize = getimagesize(Bilden);
sen slör du
print $bildSize[0];
Får outputen: 640
print $bildSize[1];
Får outputen: 480
print $bildSize[2];
Får outputen: width="640" height="480"
Vi en bild som är 640x480.
Så gjorde jag men jag vet inte om det finns någon sån funktion i asp. Fråga i ASP forumet :)
När jag gjorde ett photalbum i php så hämta jag bildens
höjd och bredd sen matade jag in dem i min popup funktion.
$Bilden = "test.jpeg";
$bildSize = getimagesize(Bilden);
sen slör du
print $bildSize[0];
Får outputen: 640
print $bildSize[1];
Får outputen: 480
print $bildSize[2];
Får outputen: width="640" height="480"
Vi en bild som är 640x480.
Så gjorde jag men jag vet inte om det finns någon sån funktion i asp. Fråga i ASP forumet :)
Okej, det är en variant, mjora jag har tillgång till ASPJpeg, så jag kan hämta höjd och bredd :) men helst vill jag att det ska skötas via scriptet om det går :)
Ja, fast jag skulle nog säga att det är bättre att fönstret öppnas medan bilden laddas och har lite fel storlek, än att man får sitta och titta in i skärmen och undra varför inget händer medan bilden ladder. Bara min åsikt...
Ja, fast jag skulle nog säga att det är bättre att fönstret öppnas medan bilden laddas och har lite fel storlek, än att man får sitta och titta in i skärmen och undra varför inget händer medan bilden ladder. Bara min åsikt...
Det tycker jag också, men jag menade bara att det var möjligt.
Jag föredrar själv hellre att skicka med bildens dimensioner (som man då själv får fylla i manuellt) till window.open. Även om man får fylla i värdena en gång slipper man ta hänsyn till vad som kan gå fel när man genom JavaScript ska ändra storleken på ett fönster.
Jag får inte koden att fungera, men den fungerar på hemsidan jag fick låna koden ifrån. Dessvärre visste inte ägaren heller hur den fungerar då han inte gjort sidan. :(
Torligtvid att den söker efter ID="photo" ? elller?
Men jag har som sagt tabeller, hur kan man göra då?
Mvh
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849