GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hejsan, har varldens skummaste problem, nar man klickar pa en lank sa oppnas det forst en blank webblasare med javascript koden som url, samtidgt oppnas den popupen som jag vill, problemet dok upp helt plotsligt bara forrut funka d fint, fatta inte hur problemet dok upp och hur jag skall losa det??
<a href="javascript:window.open('forecast.asp','windowpop','width=310,height=260')">forecast</a>
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg d e ihopdraget, blev bara sa nar jag posta har, sorry 4 that
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det ser inte ut som något fel i koden. Och särskrivandet av javascript i länken, det är en fulhet som vBulletin tar sig till. Av säkerhetsskäl, sägs det. Så det är inget att be om ursäkt för. ;)
Du kan ju prova att lägga instruktionen i onclick istället:
<a href="#" onclick="window.open('forecast.asp','windowpop','width=310,height=260'); return false;">
Men antagligen är det något annat som är knasigt. Har du en länk till sidan? Fungerar det likadant i andra webbläsare än IE?
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Funktionsnamnet kan inte heta window.open
Tror inte inte det får finnas en punkt i själva funktionsnamnet,
ändra det till openWin, se nedan.
<script type="text/javascript">
function openWin
din kod
</script>
Anropa sedan med detta
<a href="javascript:openWin('forecast.asp','windowpop','width=310,height=260')">forecast</a>
OBS! dra ihop ordet javascript i anropet!
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg nar jag testade EXAKT samma kod som jag postade som problem sa funkar det, hur skumt som helst!! kan det va ngn bugg i IE som gor konflikt med koden??
nu lite senare pa dagen sa far jag samma rproblem igen, men ska testa Era varianter nar jag gar till jobbet.
/red
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Din IE kan vara lite rutten, för koden är det inget fel på. Prova annan läsare, prova på annan maskin...
bossse skrev:
Funktionsnamnet kan inte heta window.open
Tror inte inte det får finnas en punkt i själva funktionsnamnet
Det är inte en egen funktion, utan det är inbyggt i javascript. Läsa på lite kanske? ;)
Kolla in den här länken: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=83563&forumid=149
Där står hur man bör gör window.open-anrop. Bossse, skäms på dig. Du kan väl inte sitta och hitta på saker :p