webForumDet fria alternativet

undefined

4 svar · 236 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

hejsan,,,

har ett script som jag anvander mig utav for att plocka ut specifika varden fran databasen... jag vill att den ska plocka ut varden efter ID men jag vill inte ha ID't som value eftersom jag inte vill posta ID't i databasen...

response.write "<select name=""Departments"" onchange=""document.location='?dep=' + this.ID"">"
do until rs.eof
if int(seldep) = int(rs("id")) then
response.write "<option ID="""& rs("ID") &""" value="" "& rs("Departments") &" "" selected>"& rs("departments") &"</option>"
	else
		response.write "<option ID="""& rs("ID") &""" value="" "& rs("Departments") &" "">"& rs("departments") &"</option>"
	end if
	rs.movenext
loop

blandad med asp kod men det e javascriptet det e fel pa, just nu far jag dep=undefined som url, dvs den skriver inte ut ID't, hur fixar jag sa att den skriver ut ID't som ur alltsa sa att det blir dep=175 exempelvis, nar jag skriver ut ID't som value sa funkar altl men jag vill inte ha det som value som sagt, hoppas ni forstar vad jag menar

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
response.write "<select name=""Departments"" onchange=""document.location='?dep=' + this[this.selectedIndex].xID"">"
do until rs.eof
if int(seldep) = int(rs("id")) then
response.write "<option xID="""& rs("ID") &""" value="" "& rs("Departments") &" "" selected>"& rs("departments") &"</option>"
	else
		response.write "<option xID="""& rs("ID") &""" value="" "& rs("Departments") &" "">"& rs("departments") &"</option>"
	end if
	rs.movenext
loop

nope funkar fortfarande inte, far undefined

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det verkar som <option> inte får ha ett id. Du kan ge <option>-taggarna en egenskap som t.ex. xid och titta på det istället. Det fungerar även om det inte är valid html.

man tackar funka perfekt! redigera ovanstaende inlagg med koden till xID sa kan jag acceptera den som slutgiltig

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)