Hejsan!
Jag vill markera alla checkboxar genom att markera en... ähh. jag visar koden så förstår ni...
<script type="text/javascript">
function setAllChecked(toCheck){
var inputs = document.getElementsByTagName("input");
for(var i=0; i<inputs.length; i++){
inputs[i].checked = toCheck;
}
}
</script>
KOD]
Den anropas här:
[KOD]
<input type="checkbox" class="middle" onclick="setAllChecked(this.checked)" name="kurser" value="Alla kurser"/> Alla kurser<br/>
<input type="checkbox" class="middle" name="kurser" value="Grundkurs i Massage, Hudiksvall"/> Grundkurs i Massage, Hudiksvall<br/>
<input type="checkbox" class="middle" name="kurser" value="Grundkurs i Massage, Sundsvall"/> Grundkurs i Massage, Sundsvall<br/>
<input type="checkbox" class="middle" name="kurser" value="Fortsättningskurs i Massage, Hudiksvall"/> Fortsättningskurs i Massage, Hudiksvall<br/>
<input type="checkbox" class="middle" name="kurser" value="Fortsättningskurs i Massage, Sundsvall"/> Fortsättningskurs i Massage, Sundsvall<br/>
<input type="checkbox" class="middle" name="kurser" value="Massage på arbetsplatsen"/> Massage på arbetsplatsen<br/>
Däremot vill inte xhtml 1.0 strict vara med o leka..
character ; not allowed in attribute specification list (possibly caused by a missing quotation mark ending a previous attribute value)
element inputs.length not defined in this HTML version
Varför? Jag antar att problemet ligger i raden "var inputs = document.getElementsByTagName("input");" men vad ska jag skriva istället? Hur ska jag göra?
/trött Erik