JavaScript:Reply(<%=sender%>,<%=reciever%>,<%=Headline%>,<%=mailID%>);"> har jag i länken för popupfönstret
och
function Reply(sender,reciever,Headline,mailID)
{
window.open("/mail/reply.asp?sender="+sender+"&reciever="+reciever+"&Headline="+Headline+"&mailID="+mailID,"Reply","width=400, height=205, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");
}
som ska öppna fönstret men inget öppnas, nån som kan se felet?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Du har ett mellanslag i javascript på din översta rad.
Hjälper inte det så kolla i HTML-koden vad den har skrivit ut för värden.
Du kan också lägga till en alert("Funktionen Reply startar nu."); för att se att funktionen anropas.
det blir ett oavsiktligt mellanslag här, koden funkar perfekt, det är när jag la till Headline som det strular
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Kolla så Headline inte innehåller några farliga tecken som kan göra att ditt script ballar ur..
Headline är bara ren text för rubrik till mina pm
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Testa detta för att dubbelkolla allt: :)
[red]function Reply(sender,reciever,Headline,mailID)
{
alert('Sender = '+ sender +'\nReciever = '+ reciever +'\nHeadline = '+ Headline +'\nmailID = '+ mailID);
//window.open("/mail/reply.asp?sender="+sender+"&reciever="+reciever+"&Headline="+Headline+"&mailID="+mailID,"Reply","width=400, height=205, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");
}[/red]
får inte upp någon alertruta, händer ingenting
jag ersätter mellanslagen med Headline=replace(rs("Headline")," "," ") och med JavaScript:Reply(<%=sender%>,<%=reciever%>,<%=Headline%>,<%=mailID%>);" kan jag se i statusfältet att jag får med värdet, och funktionen ser ju helt rätt ut, men det strulr med Headline när jag har med den....
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Får du något JavaScript-fel? (syns error-ikonen nere till vänster i webbläsaren?)
Rad 1
Tecken 20
Fel ')' förväntas
Kod 0
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Flyttas från ASP, VBScript.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Och hur ser rad 18-22 ut?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Visa även koden en rad före och en rad efter <script>-taggarna.
Så där brukar man få om man skriver dem fel.
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
{
window.open("/mail/reply.asp?sender="+sender+"&reciever="+reciever+"&Headline="+Headline+"&mailID="+mailID,"Reply","width=400, height=205, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");
}
//-->
</script>
före koden har jag bara css och efter slutar head
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg <script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
{
window.open("/mail/reply.asp?sender="+sender+"&reciever="+reciever+"&Headline="+Headline+"&mailID="+mailID[blue]+""[/blue],"Reply","width=400, height=205, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");
};
//-->
</script>
Samma felmedelande och fortfarande inget fönster som öppnas, verkar nästan som om man inte kan skicka med en textsträng till popupen, men jag måste ha med rubriken till popupen
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Kolla i HTML-koden vad den har skrivit ut för värden (alltså Visa, Källa). Hur ser raden function Reply ut där?
med JavaScript:Reply(<%=sender%>,<%=reciever%>,<%=Headline%>,<%=mailID%>);"> öppnas inget fönster, med JavaScript:Reply(<%=sender%>,<%=reciever%>,<%=mailID%>);"> så öppnas fönstret fast med meddelandet
Microsoft JET Database Engine (0x80040E10)
Det har inte angetts något värde för en eller flera nödvändiga parametrar.
/mail/reply.asp, line 16
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Du måste skilja på päron och äpplen här om det skall bli någon ordning på detta.
Jag testar din javascript kod utan ett enda fel.
Är det så att det uppkommer en gul triangel i nedre vänstra hörnet så är det ett javascript-fel och då måste du bifoga källkod och mera källkod.
Och text testa ditt script med
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
{
window.open("/mail/reply.asp?sender="+sender+"&reciever="+reciever+"&Headline="+Headline+"&mailID="+mailID+"","Reply","width=400, height=205, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");
};
window.onload=function(){Reply("Ett","Två","Tre","Fyra")};
//-->
</script>
Öppnas ett fönster utan varningstriangel så är det inget javascript-broblem så långt.
Den felkoden du sist bifogade är ett vbscript-fel som är "skapat" på servern. Alltså innan sidan äns skrivs ut.
Du kan inte använda <% %> i ett javascript.
:)
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Du kan också debugga på sidan reply.asp genom att skriva:
Response.write "DEBUG: "& request("sender")& " | " &_
request("reciever")& " | " &_
request("Headline")& " | " &_
request("mailID")
Response.end
Högst upp på sidan för att kolla att alla värden kommer med.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg
WebbisNet skrev:
JavaScript:Reply(<%=sender%>,<%=reciever%>,<%=Headline%>,<%=mailID%>);">
När du har den här raden, gå in på Visa-menyn, välj Källa och tala sedan om vad det står där på raden ovan.