GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hejsan, vet att jag gjort det forr, men hittar inte min kod!!! sa behover akut hjalp nu.
jag har en search knapp pa min sida och under den avancerad sokning, jag vill att de de klickar pa avancerad sokning sa skall tre stycken drop down listor dyka upp under search knappen och dessa skall finnas i en div tagg, dvs det skall finnas ett kryss till hoger om dropdownlisterna sa att man kan klicka pa den och de forsvinner, vet att jag gjort det mha av div taggar men komme rinte pa hur, hoppas ni forstar vad jag menar...
Detta borde väl snarare vara JavaScript. Eller?
Jag förstod inte riktigt frågan.
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg det gar att fixa med div taggar oxo, det e svart att forklara vad jag menar men enkelt att gora, jag vill alltsa att da man klickar pa en lank sa skall en "ruta" dyka upp som man kan klicka bort med ett kryss
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Jag tror inte det finns någon annan lösning, om man inte använda JavaScript. Är det ungefär så här du menar?
<a href="#" onclick="document.getElementById('avancerad1').style.display='block'; return false;">Avancerad sökning</a>
<div id="avancerad1" style="display: none;">
<select name="alternativ1">
<option>Alternativ 1</option>
<option>Alternativ 2</option>
<option>Alternativ 3</option>
<option>Alternativ 4</option>
</select>
<input type="checkbox" onclick="document.getElementById('avancerad1').style.display='none'; return false;"/> Göm
</div>
Jag kommer att vara vid datorn under två dagar, så någon annan får gärna ta över efter mig. :)
r\ Jasså, ett kryss. :)
<a href="#" onclick="document.getElementById('avancerad1').style.display='none'; return false;"/>X</a>
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg [red]
<a href="#" onclick="getElementById('sok').style.display='block';>avancerad sök</a>
<div id="sok" style="display: block;"><a href="#" onclick="getElementById('sok').style.display='none';>stäng fönstret</a></div>
[/red]
typ
mv icaaq
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg funkar inte, far en massa felmeddelanden
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Gimbo skrev:
funkar inte, far en massa felmeddelanden
Hur ser din kod ut? Hos mig funkar koden perfekt.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Flyttad från HTML, XHTML & CSS.
mvh Palle
Moderator webForum
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg tack LeonL precis som jag ville ha, jag sag inte ditt inlagg utan testade bara icaaqs kod, d va darfor jag sa att d inte funka. tack ska ni ha!