GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
hejsan,
hade tankt gora en bild, i den bilden skall det sta olika kategorier, jag vill att da man for musen over en kategori sa skall bilden andras, hur astadkommer man detta, da texten ar skriven i bilden, dvs man masta anvanda sig av imap eller? och hur gar man tillvaga??
EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg
Alltså så bilden vara som bakgrunds bild och sen ska det stå kategorier i den "tabellen" som bakgrundsbilden finns i?
Och sen när man för musen över en kategori (Länk) så ska bakgrundsbilden ändras?
Har jag fattat det rätt?
Då måste man väl antagligen använda sig av JavaScript eller DHTML för att detta ska fungera? Tror inte att det går med Imap, Inte ifall bilden ska ändras...
GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
nepp, jag har en bild och i den bilden skall text skrivas, dvs jag skriver in texten i bilden med bildbahandlingsprogrammet, och da man for over musen pa texten sa skall bilden andras, get me now?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg
Gimbo skrev:
nepp, jag har en bild och i den bilden skall text skrivas, dvs jag skriver in texten i bilden med bildbahandlingsprogrammet, och da man for over musen pa texten sa skall bilden andras, get me now?
Det går inte.
Fast man skulle kunna åstadkomma något liknande genom att utnyttja GD i PHP, som kan används för att skapa bilder.
Enklast är om du, som Esen är inne på, har en bakgrundsbild och skriver ut text med HTML/JavaScript.