Hejsan!
Har ett lite bekymmer här...
Jag vill att min topframe ska uppdateras när jag klickar på en länk.
Alltså den ska inte bara ladda om sidan, utan man ska även skickas vidare till den sidan man ska till:
Tex:
Jag vill att top.asp ska uppdateras på denna länk:
<a href="gastbok.asp" target="main">Gästbok</a>
Hoppas ni fattar!
Tacksam för alla svar!
Mvh Adde
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg jag fattar inte riktigt. Är det inte bara att göra som du har gjort, fast du sätter target till topframens namn?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du vill uppdatera två frames med ett klick? En snabb sökning gav exempelvis: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=848896#post848896
Peeer skrev:
jag fattar inte riktigt. Är det inte bara att göra som du har gjort, fast du sätter target till topframens namn?
Nopes, vill komma till gastbok.asp fast jag vill dessutom att den laddar om top.asp.. som ligger i top-framen... hajjar du?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Du får, som @nders säger, använda Javascript om du vill ladda om/uppdatera fler än en ram åt gången...
Flyttas från HTML, XHTML & CSS
easMedlem sedan sep. 2001269 inlägg Jag uppfattar din fråga så här:
Du vill från en länk i filen top.asp öppna gastbok.asp i framen "main" samtidigt som du uppdaterar top.asp i framen "top"
Detta borde gå att gjöra så här:
<a href="javascrpit: void(0);" onclick="document.parent.main.location='gastbok.asp'; document.reload();">Gästbok</a>
Från länken i "top"-framen