hej, jag har en hemsida, men flera av mina besökare har problem med sidan pga javascript. dom kan inte se sidan pga javascripten.
en jag frågat kör
IE version 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920
har alla cookies, java o sånt tillåtet, nyaste versionen av java (sun) men, java har ju inget o göra med javascript, men ändå...och all scripting är tillåten i IE, men ändå uppstår problem...hur man kan lösa dessa?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Till att börja med får du beskriva problemet mer. URL till den sida du pratar om, och koden som trasslar.
kod = allt som har med javascript o göra, även simpla popup saker o sånt. koden kontrollerad av många andra, och inget fel på det.
när man försöker komma åt en sida med javascript så visas inget. sidan blir helt tom.
en jag snackat med löste det genom att stänga av brandväggen.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du menar alltså att inga javascript fungerar på din sida?
för mig funkar det hur bra som helst, men för vissa är dom helt blockerade.
två har löst det genom att stänga av brandväggen...finns det nåt sätt att få brandväggar att inte reagera på javascript?
edeMedlem sedan mars 200131 inlägg hmm ... brandväggar borde väl inte reagera på javascript, men däremot kan antivirusskydd göra det. då ska du dock ha knåpat ihop javascript som gör smått skumma saker.
men posta en URL till sidan om vi ska kunna hjälpa dig.
nortons brandvägg/antivirus reagerar på all javascript tydligen, för jag frågade en som hade det och han kunde inte gå in på en enda sida som har javascript....bland annat lunarstorm osv...så om nån har problem med min sida igen så får dom stänga av skiten bara. för det är inget fel på min kod. den har blivit checkad av många andra redan och fel är det inte på den.