roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Hello everyone.
Har litet problem, hittar massvis av exempel där man skickar värden till en popup men har svårare att hitta exempel att skicka värde från popup till huvudsidan.
Det jag vill göra är att man klickar på en radiobutton i en popup så skall jag ändra en checkbox i huvudfönstret (som innehåller en massa frames).
Någon som har länk eller kodsnutt eller lite dötid :OO
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Kan du beskriva ramhierarkin i huvudfönstret och framförallt var formuläret med checkboxen ligger?
:)
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg onclick="document.parent.opener.foo.bar.checked='true'"
Något liknande kanske?
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Funkar detta?
Om checkboxen är i samma frame som du öppnar popupen ifrån.
window.opener.objectnamn
Om checkboxen är i en annan frame än den du öppnar popupen ifrån.
window.opener.frames("framenamn").objectnamn
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg oj så många svar *jätteglad*
funkar kanon, postar koden och förklaring om någon annan stöter på liknande problem...
I ett framesett har jag formuläret "order_positions" och checkboxen "acceptedTerms" som skall ändras till true ifall man gör en sak i en popup.
från samma frame kallar jag på popupen som har ett frameset i sig, så när jag klickar på min knapp och kallar på functionen (i popupen nu alltså) så körs.
function endEverything(){
parent.window.opener.order_positions.acceptedTerms.checked = true;
parent.close()
}
alltså... först gå tillbaka ett steg, kalla på fönstrets function och sedan kalla på den som öppna fönstret:
parent.window.opener
sedan har vi formuläret, checkboxen och värde
order_positions.acceptedTerms.checked = true;
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg wooo, stop món...
det här blev knas.. funkar bara i IE, men lägg till document så funkar det i resten av browsers också..
alltså det skall vara
parent.window.opener.document.order_positions.acceptedTerms.checked = true;