<button type="button" onclick="CalcDelivery('[b]värdet_på_inputelementet[/b]')">Calculate delivery</button>
:q
4 svar · 221 visningar · startad av kbking
Hej!
Jag har några radio-knappar som tar fram olika värden beroende på vilken det trycks på. Nu är det så att det visserligen blir rätt värde med första klicket, men sidan laddas om och då försvinner "checken". För att det ska synas att radioknappen är markerad måste man klicka en andra gång.
Detta är väl närmast ett kosmetiskt fel, men nog så irriterande. För att det ska se bra ut kan värdet nog sparas tills sidan har laddats om och därefter läggas in. Att få till det så är dock alldeles för avancerad programmering för min del, så jag undrar därför om det går att ersätta radio-knapparna med en vanlig knapp istället?
Kodsnutten ser ut så här:
<input type=radio title=\"Sverige\" name=\"ZONE\" value=\"0" + "\" onClick=\"CalcDelivery(this.value)\">";
<button type="button" onclick="CalcDelivery('[b]värdet_på_inputelementet[/b]')">Calculate delivery</button>
:q
Tack för hjälpen. Peter! :)
Det blev så här:
<input type=button title=\"Sverige\" name=\"ZONE\" value=\"Sverige" + "\" onClick=\"CalcDelivery(0)\"></button>
Jag antar att koden är intakt och invändningsfri så här.
Förutom att du bör ta bort den avslutande <button>-taggen, ser det bra ut :bire
Du kan alltså välja mellan att använda input eller button:
<input...>
<button...>...</button>
:)
OK, jag ska fixa det. Tack för denna gång! :bire