webForumDet fria alternativet

OnChange Submit?

6 svar · 357 visningar · startad av Meng

MengMedlem sedan feb. 2003549 inlägg

jag skulle vilja att så fort man byter "radio" så sparas det så man slipper ha en spara knapp för 2 st radios..

Jag listar innehållet i databasen och kan välja om posten ska vara på eller av. Hur gör jag för en s k OnChange Submit?

<form method="post" action="admin.asp?do=inne&action=aktiv&id=<%=RecSet("ID")%>" name="aktiv">

<input type="radio" name="igang" value="True" <%If RecSet("igang") = "True" Then%>checked<%End If%>> / 
<input type="radio" name="igang" value="False" <%If RecSet("igang") = "False" Then%>checked<%End If%>>
<input type="Submit" name="andra" value="Gem">

</form>
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
<form method="post" action="admin.asp?do=inne&action=aktiv&id=<%=RecSet("ID")%>" name="aktiv">

<input type="radio" onClick="document.aktiv.submit();"  name="igang" value="True" <%If RecSet("igang") = "True" Then%>checked<%End If%>> / 
<input type="radio" onClick="document.aktiv.submit();" name="igang" value="False" <%If RecSet("igang") = "False" Then%>checked<%End If%>>
<input type="Submit" name="andra" value="Gem">

</form>

Tråden flyttas från ASP, VBScript.

Då behöver jag väl inte "<input type="Submit" name="andra" value="Gem">" längre, Rajt?

Hum.. händer inget när jag klickar och datan sparas inte...

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Felmeddelande?

:)

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det fungerar alldeles utmärkt på min maskin.

Undra varför det inte funkar här då.. scriptet funkar ju alldeles säkert men datan sparas inte.. när jag uppdaterar hoppar alla prickarna tillbaka till där de var frånbörjan..

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.63c412f3
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)