haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg Hej
Jag har ett script som ser ut så:
window.onload=iframer;
function iframer(){
parent.document.getElementById("contenceframe").height=Math.max((document.height)?document.height:document.body.scrollHeight,320)+"px"
}
Den funkade utmärkt tills jag la till en onLoad till body i ett dokument.
Specifikt såg den ut så:
onLoad="parent.RubrikBild.src='bilder/sida/rubrik_valkommen.jpg'"
Hur gör jag för att få dem att samverka?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Två alternativ.
Antingen
<script type="text/javascript">
function iframer(){
parent.document.getElementById("contenceframe").height=Math.max((document.height)?document.height:document.body.scrollHeight,320)+"px"
}
</script>
<body onLoad="iframer(); parent.RubrikBild.src='bilder/sida/rubrik_valkommen.jpg'">
Eller
<script type="text/javascript">
window.onload=function(){
iframer();
parent.RubrikBild.src='bilder/sida/rubrik_valkommen.jpg'
}
function iframer(){
}
</script>
<body>
haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg :r
Jag skrev nästan rätt, jag skrev iframer, men utan ().
Tja, det är väl därför vi har forumet :e
thanx!
Ett annat fel, som jag dock inte vet hur det påverkar här. Du måste sätta window.onload-raden efter funktionen. Du kan inte sätta window.onload till iframer förrän iframer är definierad!
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg
nitro2k01 skrev:
Ett annat fel, som jag dock inte vet hur det påverkar här. Du måste sätta window.onload-raden efter funktionen. Du kan inte sätta window.onload till iframer förrän iframer är definierad!
Det ska väl visst gå bra, eftersom onload-funktionen inte körs förrän när sidan är färdigladdad, och då är samtliga JavaScript-funktioner inlästa.
haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg japp, det är som dectgap säger, för det funkade innan, och det gör det nu efter hans tips om paranteserna som jag glömt bort