MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Hejsan
Har ett formullär man fyller i sedan skall information skickas iväg i en popup.
Men värderna i radio fälten eller de andra färlten kommer inte med.
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function ny_sida(url,width,height)
{
egenskaper="toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes";
egenskaper+=",width="+width;
egenskaper+=",height="+height;
unik=new Date();
unik=unik.getSeconds()+"_"+unik.getMinutes()+"_"+unik.getHours();
window.open(url,unik,egenskaper);
}
//-->
</script>
<form method="post">
<input type="hidden" name="pollID" value="<%=intPollID%>">
<input type="radio" name="alt" value="<%=objRS("altID")%>"><%= objRS("altAlt")%><br>
<input type='submit' name='submit' value='Rösta' class='reg_button' onClick="javascript:ny_sida('../poll/poll_results.asp','350','300');">
</form>
Hur ska jag gå tillväga för att kunna använda mig av request.form("pollID") och Request.Form("alt") på den sidan som öppnas i popupen.
Just nu skickas denna info till samma sida som formuläret är på.
Tack på förhand.
Går inte att göra så enkelt...
Jag tror att det enklaster skulle vara att första låta sidan med formuläret skickas till servern. Där lagras datan temporärt i en databas och ges ett unikt ID av något slag. Sedan öppnar denna nya sida en popup och skickar med ID till popup-sidan. Denna sidan hämtar infon och tar bort temp-datan från databasen.
Har dock inga detaljer eftersom jag inte kan ASP.
Om du inte är kräsen när det gäller dimensionerna på fönstret kan du helt enkelt sätta target="_blank" för formuläret.
Så kanske jag ska lägga till ett svar på din fråga. Anledningen till att ingen data skickas med är att du bara öppnar en sida huxflux som egentligen inte har något att göra med formuläret.
MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Ok tack för svaret. Känner dock på mig att detta borde gå på något sätt.
Eftersom att det fungerar att bara köra
<form method="post" action="../poll/poll_results.asp" target="_blank">
<input type="hidden" name="pollID" value="<%=intPollID%>">
<input type="radio" name="alt" value="<%=objRS("altID")%>"><%= objRS("altAlt")%><br>
<input type='submit' name='submit' value='Rösta' class='reg_button'>
</form>
Borde man inte kunna göra popup:en till en annan storlek då?
MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Nu lyckades jag lösa detta, tack iaf. Här är lösningen på problemet. Jag använder mig även av direktklick på radiobuttons istället.
<input type="radio" onClick="SubmitVfraga()" id="<%=objRS("altID")%>" name="alt" value="<%=objRS("altID")%>"><%=objRS("altAlt")%></a><br>
<script language=javascript>
function SubmitVfraga()
{
aWindow=window.open('','RUTA','width=403,height=500,toolbar=No,resize=No,scrollbars=yes,menubar=No');
document.formVeckansFraga.submit();
}
</script>