webForumDet fria alternativet

Skapa dynamiskt ordersystem

1 svar · 259 visningar · startad av Jespern

JespernMedlem sedan apr. 20041 inlägg

Jag skulle behöva hjälp med mitt ordersystem att göra det mer dynamisk så att inte hela sidan behöver laddas om hela tiden.

Sidan består av ett antal produkt-fält där man kan ställa in diverse saker med: Select, radiobutton, textfield.
Exempel:

-------------------------------------
-                                                 -
- (bild) (select) (textfield)

Man ska även kunna ändra med hjälp av select ändra på fälet så det blir av en annan typ, t ex:

- (bild) (select) (textfield)
- (radiobutton) (checkbox)

Totalt kommer det att finns omkring 3-4 olika produkt-fält att välja mellan.

Är det möjligt att göra så att ett produkt-fält ändras utan att hela sidan laddas om? Beställningen kan vara allt från från 1 till 500 produkt-fält.

Jag använder mig av skript-språket php, men förstår att man måste använda sig av olika javascript för att lösa problemet. Hur ska man gå tillväga. Olika lager (div), iframes?
Jag är öppen för förslag... :)

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Jag är inte riktigt säker på hur du vill ha det, men jag kan ändå säga att skall produktfälten variera beroende på vilken produkt det gäller måste denna information laddas för alla produkter på en gång om du inte vill ladda om sidan. Detta gör att det blir rätt mycket data att ladda om det är många produkter och sidan kommer att bli seg att visa med en långsam uppkoppling. Därför är mitt förslag att du anpassar sidan för aktuell produkt redan på PHP-stadiet och laddar om sidan när man byter produkt.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)