HeHoMedlem sedan apr. 2000277 inlägg Har ett JavaScript som ändrar storleken på ett frameset. (Jag använder den för att visa/dölja en menysida till vänster.)
Mitt problem är att den INTE fungerar i Netscape 7. Varför?
function resize()
{
if (parent.document.getElementById("show_hide").cols > "0,*")
{
parent.document.getElementById("show_hide").cols = "0,*";
}
else
{
parent.document.getElementById("show_hide").cols = "200,*";
}
}
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Borde fungera bättre... :)
[red]function resize()
{
if (parent.document.getElementById("show_hide").cols == "200,*")
{
parent.document.getElementById("show_hide").cols = "0,*";
}
else
{
parent.document.getElementById("show_hide").cols = "200,*";
}
}[/red]
HeHoMedlem sedan apr. 2000277 inlägg Jag tror du missförstod mig palle.
Scriptet funkar precis som jag vill, men bara i Internet Explorer.
(Både Pc och Mac)
I Netscape händer inget........får inget felmeddelande i JavaScript konsollen heller.........
Vad jag vill veta är varför inget händer i Netscape. Kan man inte ändra kolumnstorleken eller är det något annat det beror på?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Jag tror snarare att det är själva kontroll-förfarandet i javascriptet som inte fungerar för dig.
Detta, tycker iaf jag, känns helt fel att göra:
[red]if (parent.document.getElementById("show_hide").cols > "0,*")[/red]
Du kollar alltså om ett värde är större än -> "0,*" <- ..det tor jag inte Netscape vill vara med på. ;)
Rätta mig gärna någon om jag har fel. :bire
Koden jag visade här ovan fungerar för övrigt finnemang för mig i både Mozilla och IE..
HeHoMedlem sedan apr. 2000277 inlägg Hmm......jag tog och testade Mozilla och där funkar det för mig oxå (det funkar även med > "0,*" ;) ) men i Netscape funkar ingenting.
Är inte det samma läsare i grunden? Jag fattar ingenting!
Skall man strunta i och anpassa för Netscape när det funkar i Mozilla eller vad säger ni?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Netscape 7 är baserad på Mozilla 1.0.1 och om jag minns rätt fungerar inte ditt exempel där. Däremot *bör* det fungera i Netscape 7.1.
Eftersom utvecklingen av Netscapes webbläsare upphört (lagts på is enligt vissa), tycker jag att du kan fokusera på Mozilla eller åtminstone uppdatera till 7.1.
:)